Ta strona internetowa została zrobiona w 

  kreatorze www WebWave. 

Moje życie z cukrzycą to więcej niż glikemia w normie

Czas trwania projektu: czerwiec - listopad 2021

 

Grupa odbiorców: dzieci i młodzież z województwa lubuskiego, chorujące na cukrzycę typu 1

 

Planowane działania:

  • konsultace indywidualne z psychologami
  • grupy wsparcia dla dzieci i młodzieży
  • warsztaty terapii zajęciowej
  • warsztaty rodzinne
  • tematyczne spotkania wpierające

 

Finansowanie:

Projekt jest finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.

 

 

 

 

 

 

 

Współpraca w ramach projektu:

  • Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze
    • Ewa Malaryk - pediatra diabetolog, endokrynolog
    • Damian Andrzejewski - lekarz
  • Psychologowie:

Konsultacje indywidualne - to spotkania z psycholożkami, dla dzieci, młodzieży i ich rodzin. W zależności od gotowości

i potrzeb dla samych słodziaków, w towarzystwie rodzica lub dla samych rodziców. Każdy z tych sposobów ma na celu wsparcie w trudnej sytuacji, znalezienie sposobu na zmianę, poprawę. Poszukanie rozwiązań. 

Konsultacja może być jednorazowa, można też skorzystać

z większej ilości rozmów z psychologiem.

Warsztaty rodzinne - to zajęcia prowadzone przez psychologa, który podpowiada Wam co możecie jako rodzina zrobić, aby zacieśnić relacje, odbudować stracone więzi, wzmocnić to, co wzmocnienia wymaga, odpuścić tam, gdzie odpuszczać można. Macie do wyboru spotkania tylko w gronie swojej rodziny lub z udziałem innych rodzin.  Wybierajcie to, co jest Wam bliższe. A może obie formy. To od Was zależy, jak wykorzystacie naszą ofertę.

Spotkania grupowe dla nastolatkow i dorosłych - cykl 5 dwugodzinnych spotkań w odpowiedniej grupie wiekowej

Z udziałem psychologa. To okazja na rówieśnicze rozmowy o tym co ważne, co trudne, co sprawia przykrość, co powoduje lęki.

To także dobry czas na dzielenie się swoimi "patentami" na słodkie życie. Dla świeżaków to okazja na spotkanie tych bardzie doświadczonych, co może ułatwić oswajanie się z chorobą.

To czas na wzajemne wsparcie, na budowanie relacji.

Dla rodziców to okazja do rozmowy z innymi rodzicamia, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.

Warsztaty dla najmłodszych - to spotkania z psycholożkami i terapeutą zajęciowym. Czas rozwijania umiejętności komunikacji, radzenia sobie z emocjami, poszukiwania w sobie mocnych stron. Okazja do rozwijania pasji, poszukiwania zainteresowań, relaksu i odpoczynku.

Najmłodszym towarzyszą rodzice - obecni na zajęciach lub gdzieś w pobliżu.

Słów kilka o proponowanych formach wsparcia:

W razie pytań związanych z proponowanymi formami wsparcia skontaktujcie się z koordynatorką projektu:
Olga Arcikiewicz-Mosiądz / tel. 698 961 466 / email: olga@podrugiejstroniecukru.pl

Plan na sierpień:

Oliwia ukończyła psychologię o specjalności klinicznej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Odbyła praktykę w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego na oddziale dziennym oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrocławiu.
Jest w trakcie studiów podyplomowych z Przygotowania Pedagogicznego Dla Psychologów w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego oraz kończy studium Psychologii Sądowej w DCP.
Prowadziła terapie indywidualne dla dzieci z niepełnosprawnościami w Fundacji Promyk Słońca we Wrocławiu. Ukończyła szkolenie Trening Umiejętności Społecznych w Zespole Fundacji Pomoc Autyzm.
Aktualnie jest psychologiem szkolnym w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawniczego nr 1 „Budowlanka” w Zielonej Górze.
W najbliższej przyszłości planuje rozpocząć szkołę psychoterapii w nurcie systemowym. Stałe poszerza swoją wiedzę, by w pełni rzetelnie i kompetentnie udzielać pomocy.
Angelika ukończyła pięcioletnie studia magisterskie na kierunku psychologia ze specjalnością edukacyjno- wychowawczą.
Zrealizowała w trakcie studiów także 1.5 roczne przygotowanie pedagogiczne, które dało jej możliwość pracy w placówkach oświatowych oraz nauczyło bardziej wnikliwej pracy z dziećmi.
Jako członek Koła Naukowego Psychologii Edukacyjno-Wychowawczej i Psychoterapii UZ współtworzyła i realizowała warsztaty dla osadzonych matek z dziećmi w Zakładzie Karnym w Krzywańcu. Brała udział m.in. w przygotowaniu oraz przeprowadzaniu festynu w Szkole Podstawowej nr 15 w Zielonej Górze „Bezpieczne dziecko” oraz prowadziła zajęcia psychoedukacyjne, które miały na celu zaznajomienie dzieci z różnymi emocjami w Językowym Przedszkolu Montessori „Ziarenko Wielkości” w Zielonej Górze.
Od 1 września 2020 roku do chwili obecnej pracuje w Domu Dziecka nr 2 w Świebodzinie, pełniąc rolę wychowawcy grupy 12 osobowej, w przekroju wiekowym od lat 5 do 19.
Absolwentka studiów psychologicznych o specjalności psychologia edukacyjno-wychowawcza. Na co dzień towarzyszy rodzinom na drodze budowania bliskich relacji rodzinnych, opartych o wzajemny szacunek, empatię i bliskość. Wspiera rodziców na konsultacjach rodzicielskich, na które zgłaszają się rodzice w sytuacjach doświadczania trudności wychowawczych czy przeżywający różnego rodzaju kryzysów rodzinnych. Prowadzi cykl spotkań z rodzinami w ramach Ogólnopolskiego Programu Profilaktycznego- Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.
Kompetencje pracy z rodzinami i parami nabywała w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu. Autorka licznych warsztatów rozwojowych dla dzieci, rodziców i par. Bliskie jest jej podejście do człowieka oparte o koncepcje humanistyczne, które zakładają, że człowiek z natury jest dobry; psychologię pozytywną, gdzie szczególna uwaga kierowana jest w stronę zasobów i mocnych stron człowieka a także ceni idee psychologii systemowej, dla której rodzina pełni jedną z najważniejszych ról w życiu każdego z Nas.
W rodzicielstwie inspiracje czerpie szczególnie z podejścia Jespera Juula, idei Porozumienia Bez Przemocy czy Rodzicielstwa Bliskości. Wyznaje, że w każdym rodzicu jest moc, siła i wiara potrzebna do pokonywania wyzwań, jakie stawia życie w rodzinie, czasem na tej drodze potrzebne jest wsparcie i skorzystanie z drogowskazów.